środa, 21 października 2015

Dron zbada lodowy świat wielkiego Tytana - wkurza mnie takie podawanie informacji

Sam jestem leniem i pewnie popełniam wiele błędów.
Trafiłem właśnie na artykuł z 21.10.2015 Dron zbada lodowy świat wielkiego Tytana.
Powołanie się na optymistyczne wyniki sondy Cassini, pomysł wysłania statku matki i drona do lotów w atmosferze a na koniec informacja o tym, iż dronem będzie zmodyfikowany Parrot AR Drone.
Źródło: NASA :-) a poważnie (https://www.nasa.gov/sites/default/files/matthies.jpg)
Wiadomość miała status nowości (8 godzin po publikacji). Ale nie ma wskazanego źródła informacji, No OK - NASA - planuje. Kto szukał czegoś w zasobach NASA ten wie, że jest tam ogrom materiałów i ciężko czasami coś namierzyć.

Tymczasem sonda Cassini ma przed sobą już schyłek misji, gdzieś widziałem że misja potrwa jeszcze niecałe dwa lata http://www.nasa.gov/mission_pages/cassini/main/index.html, a trwa już od paru ładnych lat (2005r).

O zamiarach wysłania drona można znaleźć materiały z 2012 roku ale żeby były nowsze:
Titan Tech: Lightweight Drone Could Explore Saturn Moon By Elizabeth Howell, Live Science Contributor | July 01, 2014 05:23 pm 
Czyli wypatrzony dziś artykuł to nie nowość!
Ale informacja na bazie jakiego drona będą tworzyć pojazd naukowcy to coś nowego - pytanie tylko skąd się to "pojawiło". Nie umniejszając nic tej serii dronów - nawet mówiąc o bazie, to właściwie inny pojazd.
Nie znalazłem takiej informacji (może źle szukałem - ale właśnie to jest powodem mojej irytacji).
Jest w sieci ładny film:
https://youtu.be/SIb_wOtr2XE
Tylko jaki on ma faktycznie związek z NASA?

Żeby nie było, jak widać, zamiast pisać o Odnawialnych Źródłach Energii (OZE), czy o dronach, szukając w sieci ciekawych materiałów (czy porządkując tekst), można zamiast tego w kilka minut zrobić artykuł o niczym, W powyższym przypadku jedyna dodatkowa informacja to skład atmosfery Tytana i że to jest księżyc (największy) Saturna.
W moim przypadku łatwo komentować i szybko sprawdzić sieć, zostawiając odłogiem zaplanowane wcześniej artykułu. No ale na nie potrzebuję więcej czasu a tego jak wiadomo brakuje :-)

A dla ciekawskich artykuł z 2012 roku (z artystyczną wizją drona):
http://m.space.com/14191-titan-drone-aircraft-explore-moon.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz