sobota, 12 grudnia 2015

Rekordowa "dachowa" instalacja fotowoltaiczna

Indie stają się liderem w technologiach fotowoltaicznych. Ilość i wielkość budowanych farm jest naprawdę imponująca.
Właśnie ustanowiono tam kolejny rekord. Tym razem chodzi o wielkość instalacji fotowoltaicznej umiejscowionej na dachu.

Źródło: Tata Power Solar 
Tata Power Solar zbudowała w mieście Amritsar dachową instalację fotowoltaiczną o mocy aż 12 MW. Wcześniejsza instalacja tej firmy miała tylko 7,5 MW.


Działania te wpisują się w realizowany przez rząd plan rozwoju energetyki słonecznej. National Solar Mission – zakłada zainstalowanie do 2022 r. 60 GW naziemnych farm fotowoltaicznych i 40 GW właśnie "dachowych" instalacji PV.

Powierzchnia dachu pokrytego panelami w rekordowej instalacji to 1621 mln stóp kw, dzięki stronom do konwersji online - wychodzi mi że to 150,6 mln metrów kw.

2 komentarze:

  1. Faktycznie jest to całkiem pokaźna instalacja i na pewno u mnie na dachu by się ona nie zmieściła. Ja za to mogę przyznać, ze jak przeczytałem artykuł https://centraldom.pl/jaka-jest-cena-montazu-paneli-fotowoltaicznych-w-domu/ to już teraz wiem jaka jest cena montażu takich paneli fotowoltaicznych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy szukałem profesjonalnych usług elektryka, natrafiłem na https://elektryk-wroclaw.pl/. Jestem pod wrażeniem ich szybkiej odpowiedzi i efektywności. Fachowcy z tej firmy szybko zdiagnozowali i naprawili problem, co było dla mnie ogromnym ułatwieniem.

    OdpowiedzUsuń